Problema acceptarii sau refuzarii optiunii “adauga asigurare” recomandata de companiile pentru masini de inchiriat a fost discutata si dezbatuta de mii de ori. Ca si in cazul multor altor subiecte legate de riscuri, jurnalistii obisnuiti sau nepregatiti care abordeaza acest subiect furnizeaza informatii incomplete cu privire la riscurile reale si solutiile disponibile. In acelasi timp, insa, exista diferite puncte de vedere cu privire la riscuri si solutii chiar si intre expertii in industria de masini de inchiriat. Acest articol va examina riscurile trecute de multe ori cu vederea care ii asteapta pe cei care inchiriaza masini, si va urmari sa ofere cateva solutii pentru a gestiona aceste riscuri.
Firmele de inchirieri auto nu vand asigurari propriu zis, insa iti prezinta posibilitatea de a nu plati o taxa suplimentare si de a raspunde personal pentru orice daune provocate autoturismului inchiriat. Cei care acorda consultanta clientilor si le spun ca daca detin o masina si platesc asigurarea corespunzatoare, acesta va acoperi si daunele pentru o masina de inchiriat au dreptate, insa numai partial. Hai sa cadem de acord: sa ai dreptate doar partial nu este un mod corect de a consilia clientii.
Companiile de masini de inchiriat intalnesc diferite costuri atunci cand unul din automobile este lovit sau furat, iar cei care au renuntat la asigurare sunt contractual responsabili sa platesca orice cheltuieli aparute in urma incidentelor. In cele ce urmeaza vom prezenta riscurile care sunt eliminate prin achizitionarea asigurarii de la compania de inchirieri, riscuri ce nu sunt acoperite in mod obisnuit de alte metode de protectie. Ca urmare, transferarea acestor riscuri inapoi la compania de rent-a-car este o metoda de protectie ce merita luata in considerare:
- Pretentii marunte: deseori, zgarieturile minore, indoituri, etc., pot avea ca rezultat pagube de sute de lei si pot fi nedeductibile in cazul unei asigurari personale, acest lucru reprezentand o cheltuiala in plus din buzunarul propriu in caz ca refuzi asigurarea.
- Costuri pentru pierdere de utilizabilitate: defectele care au ca rezultat intrarea masinii de inchiriat in service si impiedica compania de a produce venituri pentru o perioada duce la ceea ce se numeste “pierdere a uzabilitatii”, iar costurile vor fi acoperite din buzunarul tau.
- Costuri inainte si dupa: costurile care apar atunci cand valoarea unei masini de inchiriat este diminuata ca urmare a unui accident sunt rareori acoperite de asigurarile traditionale cu caracter personal. Ele pot fi, de asemenea, semnificative.
- Taxe suplimentare: renuntarea la asigurarea oferita de firmele de inchirieri auto vine la pachet cu renuntarea la cheltuielile administrative suportate dupa un incident. In esenta, acestea sunt costuri minore ce apar dupa o revendicare cum ar fi depozitare, revendicari pentru cheltuielile de ajustare si remorcare. In timp ce aceste costuri nu sunt foarte ridicate, ele nu sunt acoperite de cele mai multe polite de asigurate auto cu caracter personal.
- Litigii de decontare: cei care fac asigurari inteleg foarte bine provocarile care apar in incercarea de a conveni asupra valorii unei masini deteriorata ce a fost clasificata a fi o pierdere totala. Costul pe care o firma de rent-a-car il va cere pentru a inlocui o masina poate fi cu mult mai mare decat valoarea actuala a masinii.
- Timp: cei care aleg sa achizitioneze asigurarea de la firma de masini de inchiriat invoca motivul ca acest lucru le ofera pace si liniste.
- Cartea de credit: persoanele care refuza asigurarea si au parte de o revendicare din partea firmei invata repede ca aceasta va aplica orice taxe neacoperite pe cardul de credit pe care il folosesc pentru inchiriere. Cumpararea asigurarii elimina acest risc, ce poate fi considerabil.
- Polita personala de asigurare: clientii care prefera sa transfere riscurile de la firma ce ofera masini de inchiriat catre furnizorul de asigurari auto trebuie sa isi reminteasca ca acest lucru poate avea un impact asupra politei de asigurare personale.