In ceea ce priveste terenurile, acestea reprezinta esenta fondului funciar, indiferent de destinatia lor, provenienta sau statutul proprietatii. Prin intermediul cadastrului general, se poate face o planificare si o cunoastere adecvata a modului in care terenurile sunt utilizate. Terenurile sunt clasificate in cinci categorii principale in functie de necesitatile si scopurile stabilite de cadastru.
Terenurile cu destinatie agricola reprezinta un factor vital al procesului de productie agricola, fiind impartite in doua subcategorii: terenurile agricole productive si cele ocupate. Terenurile agricole productive sunt cele libere, cum ar fi cele arabile sau livezi, in timp ce cele ocupate sunt cele cu constructii si instalatii specifice, precum si spatii de depozitare. In afara informatiilor prezente in cadastrul general, cadastrul agricol mai cuprinde informatii suplimentare necesare procesului de productie agricola.
Terenurile cu destinatie forestiera cuprind padurile si terenurile destinate impaduririi, fie ca sunt proprietate publica sau privata. In aceasta categorie se regasesc terenuri forestiere productive si neproductive, precizeaza un expert in topografie si cadastru Slobozia. Acestea au o importanta majora, deoarece influenteaza in mod direct protectia mediului inconjurator.
Terenurile sub ape reprezinta un alt tip de terenuri, fiind reprezentate de terenurile ocupate de ape curgatoare si cele statatoare. Cadastrul apelor cuprinde informatii legate de caracteristicile naturale ale cursurilor de apa, lucrarile de stapanire, folosire si protectia calitatii apelor.
Terenurile din intravilan reprezinta terenurile situate in perimetrul localitatilor urbane si rurale, iar delimitarea acestora este stabilita conform legislatiei urbanistice in vigoare. Cadastrul terenurilor din intravilan se face in acelasi timp cu cel general. Este esential ca in acelasi timp sa se realizeze si publicarea Cartii Funciare si evaluarea economica. Terenurile intravilane sunt constructiile pentru locuinte, administratie, industrie, cultura, publice, etc.
O categorie aparte este cea a terenurilor cu destinatii speciale. Cateva dintre aceste variante ar fi terenurile pentru transporturi rutiere, feroviare, navale si aeriene, cuprinzand constructiile aferente acestor tipuri de destinatii. De obicei este vorba de terenurile de dimensiuni mari, daca luam un aeroport in calcul spre exemplu, se iau in considerare inclusiv pistele si dimensionarea speciala acestora. In aceeasi categorie se adauga si terenurile care contin constructii si instalatii pentru transportul energiei electrice, a gazelor naturale, telecomunicatiilor. Nu in ultimul rand, mai includem si terenurile folosite pentru exploatari sau rezervatiile naturale si siturile arheologice.
In toate cazurile amintite in ultimul paragraf sistemul de evidenta folosit este unul diferit. Pentru transportul feroviar de exemplu, trebuie sa se mentioneze toate terenurile care sunt utilizate pentru amplasarea liniilor ferate, dar si statiile, cantoanele si atelierele. La fel putem lua in considerare si cand vine vorba de drumurile rutiere. Pentru o reprezentare cat mai corecta a terenurilor cu destinatie speciala se vor realiza grafice detaliate pe planuri si se vor utiliza harti cadastrale. Evidentele se pastreaza in acelasi timp in registrele si cartile funciare speciale.