Care este rolul notarului public in societate?

Cand vine vorba despre realizarea unei chestiuni legale, notarul public este persoana care ofera partilor implicate informatiile de care acestea au nevoie intr-un mod obiectiv si corect. El trebuie sa urmareasca ca drepturile tuturor celor implicati sa fie respectate in permanentanta, iar toate actiunile sa fie legale.

Orice persoana are dreptul conform legii sa beneficieze de servicii notariale Resita. Nu se poate tine cont de nationalitate, de limba vorbita, religie, etnie, sex, opinie, apartenenta politica, avere ori originea sociala.

Este foarte probabil ca cel putin una dintre parti sa aiba o lipsa de cunostinte in domeniul pentru care se solicita asistenta notarului. Astfel, specialistul trebuie sa se asigure ca persoana in cauza nu va avea de pierdut sau nu se va simti inferioara in comparatie cu restul partilor.

De asemenea, un aspect foarte important cand vorbim despre un notar public este pastrarea in permanenta a confidentialitatii. Aceasta se aplica atat pentru documentele juridice intocmite, cat si pentru informatiile pe care acesta le afla. Desigur, exista exceptii atunci cand legislatia il dezleaga pe notar.

In ceea ce priveste documentele cu caracter profesional ce intra in posesia notarului public si toate ce se afla in birourile acestuia devin inviolabile conform legii. Astfel, ele nu pot fi verificate sau ridicate dcat atunci cand legea o cere.

Care sunt atributiile unui notar public?

Un notar public are foarte responsabilitati, dar in permanenta el trebuie sa urmareasca sa respecte legislatia si normele pe baza carora activeaza. In plus, expertul trebuie sa poata identifica solutii pentru raporturile juridice care ii sunt prezentate de catre parti, in mod legal.

Principala activitate a notarilor este aceea de redactare a actelor juridice si procedurilor notariale in acord cu vointa partilor implicate intr-o speta si in limitele impuse de lege si de creare a unui mediu optim pentru ambele parti care au cazut de acord intr-o speta.

De asemenea, trebuie sa identifice autenticitatea conventiilor, asa incat sa le poata oferi putere excecutorie si probatorie, aminteste website-ul www.notar-romania.net. O obligatia clara a notarului este de a se asigura ca toate documentele realizate sunt corecte din punct de vedere legal. In plus, el nu poate incheia nici un document pana nu hotaraste daca ambele parti au fost de acord in mod voit sa faca acest lucru si in cunostinta de cauza.

Pe langa sarcinile pe care le-am amintit deja, notarul are dreptul si de a oferi consiliere juridica de specialitate. Acesta nu este punctul forte, dar este un drept de care va puteti folosi de fiecare data cand situatia o cere. Consilierea se ofera in general in ceea ce priveste: opiniile notariale, sfaturi, documente justificative, participarea la negocieri sau consultanta fiscala.

In ceea ce priveste documentele pe care un notar are dreptul de a le certifica sau autentifica, exista un numar foarte mare ce trebuie amintitite. Cele mai cunoscute dintre acestea sunt: contractele de vanzare-cumparare, imputernicirile, procurile, contractele de mandat si multe altele.

Nu in ultimul rand, notarul public mai are atributia d a elibera certificate de mostenire: de calitate sau de legatar. Acest lucru se realizeaza printr-o procedura de succesiune, unde notarul va certifica toate documentele ce nu sunt solicitate de lege in original. De asemenea, aici este locul in care se pot incheia si testamente.

Intelegerea costurilor implicate intr-o afacere de reparatii telefoane

Majoritatea costurilor pentru start-up sunt chiria si utilitatile depinzand de locatia service-ului. Unele service-uri functioneaza ca si chioscuri in mall-uri pentru a aduce o eficienta operationala a costurilor. Altii lucreaza de acasa, reducand costurile de a inchiria un spatiu.

Daca este vorba de un service mobil de reparatii pentru telefoane, atunci clientii iti pot gasi afacerea online prin social media sau o pagina web. Ia in considerare toate optiunile inainte sa decizi ce functioneaza cel mai bine pentru tine. Pot sa existe si costuri suplimentare implicate.

Acestea sunt listate mai jos:

1. Inventarul de piese

In functie de cerere, trebuie sa stochezi macar 5-15 piese din fiecare categorie care pot sa fie folosite la reparatii depinzand si expertiza ta si a angajatiilor tai. Costurile se vor situa intre 500 si 2500 lei.

2. Inventarul de instrumente

Sa zicem ca ai deja toate piesele de schimb de care ai nevoie pentru a repara telefoane mobile; acum e timpul sa achizitionezi instrumentele necesare. Exista multe kituri valabile de reparatii pentru telefoane mobile, dar fiecare telefon mobil necesita instrumente de diferite tipuri si numere. Pentru a avea un kit de incepator te costa in jur de 250 lei.

Cu cei mai importanti factori – modelul de afacere si costurile – discutati, haideti sa continuam cu nuantele unei afaceri de centru reparatii telefoane.

Sa-ti gasesti piese originale si hardware-uri fiabile pentru afacerea ta poate fi o treaba grea. Sunt destule imitatii pe piata si este extrem de greu sa alegi un vanzator care iti poate garanta piese originale si de calitate buna.

Pasi pentru a dechide o afacere de reparatii pentru telefoane mobile

  • Planul de afacere: Fa-ti un plan de afacere cu costurile, audienta vizata si planul de timp in care iti vei recupera investitia pentru a-ti asigura succesul afacerii.
  • Entitate legala: Infiinteaza o entitate legala a afacerii si inregistreaza-te pentru taxele la stat.
  • Contabilitatea afacerii: Inregistreaza-ti cheltuielile si veniturile pentru a intelege preformata financiara mai bine.
  • Permis si autorizari: Obtine permisurile si autorizarile necesare aplicabile oriunde.
  • Branding: Defineste-ti marca pentru ca asa iti vor percepe clientii afacerea.
  • Site web: Un site web va atrage mai multi clienti si o prezenta pe social media o sa accelereze cresterea afacerii.

3 Aspecte provocatoare pentru orice afacere

Daca sunteti unul dintre numerosii proprietari de afaceri care se ocupa de numeroase lucruri si infrunta tot ceea ce trebuie pe cont propriu sau, din contra, daca sunteti un consultant care ii ajuta pe proprietarii de afaceri mentionati in domeniile din afara expertizei lor, cum va rezona aceasta lista?

Traim vremuri care se schimba rapid, in special pentru companii. Luati in considerare faptul ca, intr-o singura generatie, companiile au fost nevoite sa se adapteze la canalele de marketing complet noi (web si social), sa decida cum sa investeasca si sa utilizeze noile tehnologii si sa concureze pe o scena globala – lucruri greu de imaginat pentru parintii nostri si generatiile bunicilor.
Un efect secundar al acestor schimbari rapide si cresteri este ca niciun singur CEO – sau vreun angajat, de altfel – nu poate fi expert in toate. Poate ca acest lucru a fost intotdeauna adevarat, dar nu a fost niciodata mai evident decat acum.

Acesta este motivul pentru care, in opinia site-ului https://infiintari-firme-srl.ro, unele dintre cele mai mari provocari cu care se confrunta intreprinderile astazi sunt cel mai bine infruntate si abordate cu ajutorul consultantilor calificati. Apelarea la un consultant ii ajuta pe directorii executivi sa adauge expertiza si abilitatile de care au nevoie pentru a rezolva anumite probleme in anumite momente, ceea ce poate oferi cele mai bune rezultate posibile.

Urmeaza cateva dintre provocarile cu care se confrunta companiile de astazi, provocari pe care unii considera ca sunt  abordate mai bine cu ajutorul unui consultant:

1. Incertitudine cu privire la viitor

Abilitatea de a prezice dorintele clientilor, tendintele pietei etc. este vitala pentru schimbarea climatului economic, dar nu fiecare CEO are puteri predictive asemanatoare cu cele ale lui Warren Buffett. Angajarea unui consultant instruit in observarea si prezicerea acelor tendinte atat de importante ar putea face diferenta dintre un viitor luminos si unul neclar.

2. Management financiar

Multi dintre directorii executivi pe care ii cunosc sunt oameni cu idei; asta inseamna ca sunt minunati in ceea ce priveste imaginea de ansamblu si gandire indrazneata, dar mai putin priceputi la lucruri precum fluxul de numerar, marjele de profit, reducerea costurilor, finantarea etc. Este posibil ca intreprinderile mici si mijlocii sa nu necesite un CFO cu norma intreaga, dar ar fi mai de ajutor sa angajati un consultant financiar care poate interveni dupa cum este necesar.

3. Monitorizarea performantelor

Este esentiala utilizarea unui set semnificativ de indicatori de performanta, care sa ofere companiei informatii cu privire la performanta acesteia. Cei mai multi oameni de afaceri pe care ii cunosc nu sunt experti in capacitatea de dezvoltare a indicatorilor de performanta, in evitarea capcanele cheie si in comunicarea cea mai potrivita a valorilor, astfel incat sa poata informa luarea deciziilor. In majoritatea cazurilor, companiile se bazeaza pe indicatori financiari prea simpli, care doar infunda canalele corporative de raportare.

Alegerea companiei potrivite pentru a vă cumpăra fierul vechi

Fierul vechi este gunoiul pe care îl poți transforma în aur. Cu serviciile profesionale de colectare a fierului vechi din Adelaide și alte părți din Australia, puteți câștiga bani și ajuta mediul prin reciclarea oțelului, aluminiului, cuprului și multe altele. Fie că scăpați de electrocasnice sau de un computer vechi, nu ratați șansa de a vă recicla fierul vechi. Dar asigurați-vă că alegeți compania potrivită! Am creat acest ghid pentru a vă ajuta să obțineți servicii excelente și prețuri competitive atunci când vindeți fier vechi.

Prețuri competitive

Asigurați-vă că cumpărătorul de fier vechi pe care îl alegeți vă poate oferi prețuri bune. Întrebați care sunt prețurile lui pentru deșeurile de oțel, prețurile pentru deșeurile de cupru, prețurile pentru deșeurile de fier, prețul aluminiului și așa mai departe. Trebuie să vă asigurați că veți obține un randament suficient de bun pentru a face procesul să merite – mai ales dacă angajați camioane de transport sau investiți timp în căutarea deșeurilor.

Nu foarte pretențios

Nu toate centrele de colectare a fierui vechi au capacitatea de a prelucra fiecare tip de fier vechi. Cu excepția cazului în care doriți să plecați cu jumătate din transportul dumneavoastră nevândut, este important să alegeți o companie care să poată avea grijă de întreaga marfă. În mod ideal, compania , pe care o puteti alege de pe www.fier-vechi.net ar trebui să poată cumpăra și recicla:

  • Cupru PVC;
  • Aluminiu;
  • Alamă;
  • Oțel inoxidabil;
  • Bronz;
  • Fontă;
  • Cabluri.

Baterii auto de la camioane, stivuitoare și mașini

De asemenea, ar fi de ajutor să puteți duce câteva articole mai mari în forma lor inițială pe care să le dezmembrați și să le puteți procesa. O companie de fier vechi care se poate ocupa de frigidere, mașini de spălat, mașini de spălat vase și uscătoare vă va ușura viața mult mai mult dacă aveți nevoie să casați electrocasnice.

Containerele de colectare

Nu este nici sigur, nici convenabil să se adune fierul vechi de pe șantierul sau curtea dumneavoastră în timpul lucrărilor de renovare. S-ar putea să aveți o ladă în care să-l puteți îngrămădi, dar acesta are dimensiunile limitate și înseamnă, de asemenea, că lada va fi ocupată până când puteți descărca ce se află în interior. Soluția aici sunt containerele. Unele companii vă vor livra contanerul direct și apoi îl vor ridica la finalizarea lucrării. Asta înseamnă că veți avea un loc sigur și apărat pentru a pune fierul vechi în timp ce dumneavoastră sau echipa dumneavoastră lucrați.

Camioane pentru mărfuri mai mari

Dacă știți că marfa dumneavoastră va fi mai mare, ar fi bine să puteți angaja un camion direct de la compania dumneavoastră de colectare a fierului vechi. Deoarece ține de aceeași companie, veți obține tarife mai bune datorită acestei înțelegeri. Camioanele vor fi, de asemenea, bine amenajate pentru lucrările manuale. Căutați o companie care vă poate oferi o gamă largă de camioane, cum ar fi camioane cu platformă, camioane cu înclinare și camioane cu macarale pentru articole foarte grele.

Fii propriul tau sef, infiinteaza-ti o firma!

Te-ai saturat sa primesti ordine, sa faci tot timpul ceea ce ti se spune, sa sacrifici timp, energie si efort pentru idealurilor altora, sa nu ai certitudinea ca maine vei lucra la aceeasi firma si nu la alta etc, etc. Ei bine, singura solutie la toate aceste probleme este iti infiintezi propria companie.

Propria ta firma este cea mai simpla modalitate prin care vei reusi sa gestionezi pe cont propriu atat cheltuielile cat si profitul, atat energia si timpul cat si entuziasmul pe care le vei pune la dispozitie. Infiintarea unei firme poate fi un obstacol si in acelasi timp o forma prin care sa reusesti sa vezi cele mai multe dintre oportunitatile care ti se pot deschide in fiecare zi.





Infiintarea unei firme poate deveni o etapa foarte importanta in viata ta, dintr-un motiv destul de simplu: atat vreme cat ii acorzi suficiente resurse (timp, bani, energie), va fi sursa principala atat de bani cat si de inspiratie pentru idei noi de promovare si dezvoltare.

Inainte de toate, pentru infiintarea firmei va fi nevoie sa te decizi ce tip de firma iti doresti sa ai, cat vei fi dispus sa investesti in ea si cat de repede iti doresti sa pornesti afacerea. Pentru cele mai bune sfaturi in ceea ce priveste infiintarea firmei, precum si pentru trucurile care te ajuta sa ai costuri optime la infiintarea si derularea activitatii, cel mai bine este sa apelezi la acei oameni care au deja experienta in domeniu.

Ca sa gasesti o astfel de firma de avocatura specializata in infiintari firme Arad, cel mai bun lucru pe care il vei putea face este sa cauti pe internet si sa faci o selectie rapida pe baza informatiilor pe care le pun la dispozitie. In raport cu serviciile oferite costurile trebuie sa fie intr-o destul de mare masura unele care sa satisfaca cerintele tale. O colaborare de durata si de succes trebuie sa inceapa inca din primul pas al afacerii pe care o vei porni.





Contabil individual sau firma de contabilitate?

Cand intentionati sa incepeti o afacere, sigur aveti nevoie de diverse servicii de contabilitate, situatie in care puteti sa apelati cu incredere la una dintre firmele de top ca sa beneficiati de servicii profesionale.

Pentru a selecta o firma competenta, trebuie sa va informati putin, cu atat mai mult daca la dumneavoastră in localitate sunt mai multe firme de acest profil. Perfect ar fi ca sa gasiti o firma care sa va ofere inclusiv servicii de resurse umane ori de salarizare, diverse servicii de audit, unele servicii de consultanta fiscala ori anumite servicii de consultanta in business sau chiar servicii de expertiza contabila.





Daca ati apelat la serviciile unui contabil, este destul de sigur ca acesta v-ar oferi numai serviciile de baza, dar avand in vedere toate celelalte game de servicii de care puteti beneficia daca alegeti o firma de contabilitate, desigur este cu mult mai rentabila alegerea unei firme. Este, deasemenea, ideal ca sa alegeti o firma care sa asigure si preluarea riscurilor pe baza raspunderii contractuale. Daca alegeti o firma profesionista, daca va fi intalnita situatia unor eventuale daune privind evidenta contabila, dumneavoastră, ca antreprenor, nu aveti nicio raspundere, deoarece aveti acoperirea contractuala care reglementeaza acea raspundere catre firma, care de regula incheie o polita de asigurare cu privire la raspunderea profesionala.

O alta motivatie pentru care e de preferat pentru afacerea dumneavoastră alegerea unei firme si nu a unui contabil, e faptul ca specialistii unei firme va vor reprezenta si va vor asista intr-un mod profesionist in fata tuturor organelor de control cand vor avea loc controalele fiscale, si vor fi direct raspunzatori pentru intocmirea tuturor situatiilor evidentei contabile. Daca veti colabora cu astfel de firma, foarte sigur va veti putea ocupa mai mult si mai bine de afacerea dumneavoastră, veti putea cauta clienti pentru firma proprie, veti putea gasi furnizori, intrucat partea contabila s-a rezolvat, este pe maini bune.

Preferand sa colaborati cu o companie, veti beneficia de cele mai actuale servicii de informare si de consultanta in timp real, deoarece o firma serioasa stie toate modificarile legislatiei privind aceasta activitate. Astfel, pentru firma dumneavoastră nu lucreaza numai o persoana, ci o echipa adevarata de experti contabili si de economisti, care fac treaba cat mai mult, cat mai repede si cat bine, astfel incat compania dumneavoastra sa functioneze din plin.

Preferand un oarecare contabil, poate chiar unul ce nu este inca un membru al CECCAR, el nu va avea dreptul de semnatura, asadar actele firmei dumneavoastră trebuie duse pentru contrasemnare la o alta persoana, un expert care este membru CECCAR. Deci, daca veti alege colaborarea cu o firma, veti scapa de grija aceasta, deoarece in cadrul unei firme de acest profil lucreaza experti.





Dupa cum puteti observa, veti gasi multe motive pentru care, daca aveti nevoie pentru afacerea dumneavoastră de servicii de contabilitate, sa nu alegeti un contabil individual, ci sa preferati o firma.

Aspecte esentiale in alegerea unei firme care monteaza centrale termice

Centrala termica din locuinta Dvs are cel putin 10 ani sau chiar mai mult? Asta inseamna ca va ganditi deja la inlocuirea ei in urmatorii doi ani. Pe de alta parte, daca sistemul dumneavoastra de incalzire este mai nou, probabil doriti sa va asigurati ca acesta continua sa functioneze corect programand cel putin o intretinere anuala. Oricum, mai devreme sau mai tarziu, va trebui sa angajati o firma din domeniu pentru unul din aceste scopuri. In continuare gasiti patru criterii de luat in considerare in timpul cautarii dumneavoastra:

Evaluarea la domiciliu

Daca doriti sa instalati o centrala termica in locuinta Dvs, potentialii contractanti ar trebui sa ofere o evaluare amanuntita pentru a determina cea mai buna solutie. Factorii care trebuie luati in considerare sunt suprafata casei, tipul si grosimea izolatiei, numarul de ferestre existente si etansitatea acestora. Contractorii ar trebui sa inspecteze sistemul de conducte pentru scurgeri, segmente libere si izolatii.





Odata ce ati facut o evaluare, potentialul contractor ar trebui sa va ofere o estimare scrisa, detaliata, astfel incat sa puteti compara costurile, garantiile si eficienta energetica intre diferitele propuneri. Asta nu inseamna ca un pret scazut trebuie sa fie singurul criteriu. Pentru un climat mai racoros, de exemplu, o centrala mai calitativa si mai eficienta poate compensa un pret mai ridicat, utilizand mai putin combustibil in timp.

Referinte si recomandari

Cereti referinte sau trimiteri catre clienti si contactati-i. Intrebati daca lucrarile au fost finalizate la timp si in limitele bugetului, daca respectiva companie a lasat curatanie in urma si a respectat proprietatea lor. Compania a testat sistemul dupa ce a fost instalat pentru a asigura o eficienta maxima? De asemenea, puteti sa accesati online diferite recenzii pentru a verifica plangerile sau evaluarile, dar retineti ca multe recenzii online sunt false, apreciaza cei de la Montaj-centrale-termice.net. Aprecierile pozitive fara detalii si plangerile fara specificatii sunt suspecte.

Cand cautati companii intrebati-va prietenii, vecinii sau colegii. Adresati-va organizatiilor de comert local pentru a cere numele companiilor acreditate in zona dumneavoastra, sau consultati diverse registre online. O firma care se respecta are de asemenea grija de imaginea ei: masinile cu care circula angajatii ar trebui sa fie in forma buna, iar numele companiei sa fie inscriptionat pe ele.





Reduceri si oferte speciale

O centrala termica este o cheltuiala majora, deci achizitionati astfel de echipamente in perioadele de reduceri, sau adresati-va vanzatorului cu privire la specificatii. Unele companii de utilitati ofera unele discounturi pentru instalarea de centrale termice.

Eficienta

Eficienta este importanta. Cand doriti sa faceti o actualizare a sistemului dumneavoastra de incalzire, e bine sa achizitionati centrala termica ceamai eficienta pe care vi-o puteti permite. Cereti contractantului informatii despre cele mai performante marci si modele, precum si sfatul lor in privinta alegerii.

Fotografi de nunti – Intrebari de pus inainte de rezervare

Veti fi chiar dumneavoastra fotograful meu, sau va fi unul din asociatii dumneavoastra?

Nu va asumati faptul ca Stefan din Studio Stefan va va face pozele. Acest lucru nu inseamna nici ca partenerul lui Stefan, Andrei, este mai putin priceput, dar veti dori sa va intalniti cu el si sa ii vedeti fotografiile pentru a lua o decizie informata.

Aveti fotografi de nunti de rezerva care vor poza daca dumneavoastra sunteti bolnav?

Daca mergeti pe mana unei companii care angajeaza o echipa, veti avea o rezerva inclusa. Dar daca alegeti un profesionist individual, intrebati-l daca are colegi pe care conteaza, in caz de vreo urgenta.

Va exista un al doilea fotograf sau vreun asistent? Se aplica o taxa suplimentara pentru fiecare, daca este cazul?





Unii fotografi de nunti secundari pot acoperi o suprafata mai mare si va pot da doua perspective asupra momentelor majore (de exemplu, unul poate poza fata mirelui cand isi vede pentru prima data mireasa, iar celalalt poate fotografia mireasa cand paseste pe altar). Dar acestea va pot costa in plus. Fotografi de nunti

Dupa cat timp dupa nunta puteti vedea fotografiile?

Veti dori sa vedeti pozele cat mai repede, iar asteptatul poate fi chiar foarte enervant – in unele cazuri poate dura luni! Dar daca stiti de dinainte, va puteti gestiona asteptatile dumneavoastra (si probabil si pe ale mamei dumneavoastra).

Cum va coordonati cu cel care filmeaza? Care este viziunea dumneavoastra de a lucra impreuna?

Perechea va trebui sa se coordoneze si sa stea departe unul de ochii celuilalt – mai usor de realizat daca au o legatura buna. Daca nu ati angajat o persoana care sa filmeze inca, cereti-le o sugestie.

Cate nunti pozati intr-un weekend?

Daca fotograful dumneavoastra pozeaza o nunta de dupa amiaza inaintea nuntii dumneavoastra, va trebui sa faceti un plan daca primul eveniment se anuleaza.

Ati pozat vreodata la locatia mea inainte?

Cel ales de dumneavoastra ar trebui sa fie constient de orice nevoi de lumina sau probleme specifice spatiului. Daca nu au mai lucrat la locatia dumneavoastra, ar trebui sa doreasca sa o verifice inainte.

Veti urma o lista de fotografiere? Sau preferati sa aveti mana libera sa pozati festivitatile cum credeti de cuviinta?





Majoritatea fotografilor de nunti va considera binevenita o (scurta) lista de fotografiere pentru a se asigura ca primiti pozele pe care le doriti in mod special. Dar nu ii coplesiti cu sute de cereri – daca angajati un bun profesionist, il angajati pentru ochiul lui bun precum si pentru experienta in crearea unor albume minunate. Lasati-i sa-si faca treaba! Fotografie profesionista

Ce tip de hartie veti folosi pentru printari si album?

Raspunsul ar trebui sa vina fara intarziere – hartie de calitatea arhivelor, care va face fata testului timpului.

Care sunt restrictiile distribuirii pozelor online sau publicarii lor? Detineti drepturile de publicare ale fotografiilor?

Daca sunteti un dependent de Facebook si Instagram, nepermisiunea distribuirii online a pozelor de la nunta poate fi o tortura – mai bine sa stiti despre acest lucru de dinainte.

Aduceti propriile lumini?

Nu doar ca veti dori sa aflati daca veti avea nevoie sa suplimentati cu lumina in plus – sau sa angajati un designer de lumini, sau sa cereti locatiei sa le suplimenteze – dar veti dori sa va asigurati ca echipamentul pe care il aduc nu va fi prea deranjant.

Ce veti purta?

Discutand tinuta lor din ziua nuntii veti permite fotografului sa planuiasca stilul potrivit nuntii dumneavoastra. Cei mai multi fotografi de nunti se vor bucura sa se adapteze scenariului (de exemplu, sa poarte negru pentru un eveniment pe timp de seara, sau nuante mai deschise pentru o petrecere in gradina pe timpul zilei).

Pret rafturi metalice – Cum variaza costurile in functie de tipul dorit

Probabil vei vedea in fiecare magazin de specialitate un pret rafturi metalice diferit, desi tie ti se par ca toate sunt la fel si ca au aceleasi intrebuintari. In timp ce exista zeci si zeci de producatori de rafturi metalice si chiar mai multe denumiri pentru ele, de fapt exista doar trei tipuri de baza de rafturi, si acestea sunt fabricate si folosite in cantitati industriale: rafturi de otel, rafturi cu nituri si rafturi de sarma. Bineinteles ca poti gasi pe piata mai multe variante ale acestora si fiecare cu un pret rafturi metalice diferit.

Rafturi cu nituri

Acestea sunt extrem de versatile, puternice, si se asambleaza repede. Ofera acces usor la marfa, stabilitate si suporta o greutate de pana la 850 kg pe un raft. Sunt construite dintr-un cadru solid de otel si folosesc platforme (de obicei placi aglomerate din lemn – PAL- de 13/21 cm, dar se pot folosi si punti de sarma, otel solid sau placaj) pentru a sustine marfa. Rafturile cu nituri sunt folosite pentru depozitare sau cu aplicatii industriale.

Avantaje:

  • Se instaleaza foarte usor, deoarece nu sunt folosite foarte multe unelte pentru montare, insa acest lucru depinde si daca este sau nu utilizat un suport pe centru. Cam tot ce ai nevoie pentru asamblare este un ciocan.
  • Acest tip ofera cel mai mic pret rafturi metalice.
  • Ofera cele mai mari game pentru dimensiuni.
  • Au cele mai mari capacitati – sunt, de departe, cele mai bune rafturi pentru marfuri vrac si cu densitati ridicate.

Dezavantaje:

  • Nu sunt neaparat urate, insa astfel de rafturi nu vor castiga concursuri de frumusete – cel putin nu in configurantii standard. Nu vor arata niciodata la fel de bine ca rafturile de sarma.
  • Pot fi foarte grele daca iei in considerare si materialul necesar pentru platforma, lucru care ridica foarte  mult pretul de expediere ale acestor rafturi metalice. Insa daca vrei sa platesti mai putin, poti cere expedierea doar a scheletului din otel si sa cumperi platformele de la un magazin local.

Rafturi de otel

Acestea pot si folosite in depozite, birouri, fabrici, etc. Sunt folosite in mod frecvent pentru depozitatea marfurilor de inalta densitate, cum ar fi depozitarea pieselor sub mezanin.

Avantaje:

  • Ofera ajustabilitate mai buna decat rafturile cu nituri.
  • Sunt cel mai usor de personalizat si accesorizat. Pot avea lazi de depozitare, multiple tipuri de separatoare, usi si chiar sertare. Poti adauga cam ce accesorii vrei pentru a le folosi dupa bunul tau plac.
  • Sunt mai bune pentru aplicatii de inalta densitate deoarece aceste rafturi pot fi instalate unul langa altul.
  • Pot fi folosite si in birouri fara a parea ca nu se potrivesc decorului.
  • Sunt disponibile in diverse culori, desi unele dintre ele pot fi mai scumpe decat cele standard gri sau maro.

Dezavantaje:

  • Daca vrei sa profiti la maxim de flexibilitatea acestora, poti ajunge la un pret rafturi metalice ridicat. Toate acele accesorii pot ajunge la o suma ridicata.
  • Este nevoie de mai mult efort pentru a le instala decat pentru alte tipuri de rafturi. Nu sunt dificil de montat, dar necesita mai mult experienta decat rafturile cu nituri sau cele de sarma.

Rafturi de sarma

Rafturile de sarma sunt cele mai atractive si sunt folosite cu precadere in comert. La fel ca si rafturile cu nituri, au o constructie libera, asa ca pot fi accesate din toate cele patru laturi.

Avantaje:

  • Se pot monta cu usurinta pe suporturi cu roti pentru mai multa mobilitate.
  • Sarma esta stralucitoare, curata, atractiva si se sterge usor.
  • Pot fi folosite in spatii umede sau cu mancare.
  • Au constructie deschisa astfel praful nu se va depune foarte usor, iar in caz de incendiu nu vor fi in calea apei.
  • Sunt la fel de ajustabile ca rafturile de otel.
  • Pe piata exista multe accesorii pentru acest tip de rafturi.
  • Pot fi folosite in spatii drepte sau in colturi.

Dezavantaje:

  • Sunt mai scumpe decat rafturile cu nituri sau uneori chiar decat cele din otel.
  • Nu ofera mai multe variante de dimensiuni.

Acum ca ai aflat care sunt caracteristicile fiecarui tip de raft, nu iti ramane decat sa vezi de ce ai nevoie si care pret rafturi metalice se potriveste cu bugetul tau.